Muusikatunnid

Muusikaring

muusikaringi poster

Alustame 2024. aasta sügisel uue väikese grupiga, kuhu ootan algklasside õpilasi.

Tunnis on põhitähelepanu tööl rütmiga ja sõnaga. Pillimängus on oluline jõuda rahuliku puhumiseni ja mugavalt pilli hoidmiseni. Kasutan õppetöös palju mänge ja erinevaid tegevusi. Lugusid õpime alguses kuulmise järgi.

Esimestes tundides ei ole oma pilli vaja. Kui on otsus rühmaga liituda, soovitan osta oma pilli. Juhendan pillivaliku osas. Noodivihikut jmt ei ole esimesel aastal vaja.

Miks on hea muusikaringis õppida?

Põhitähelepanu tunnis on rütmi baaselementide omandamisel läbi paljude erinevate tegevuste. Kui laps ka ei jätka muusikaõpinguid, annab tunnis osalemine talle eneseusalduse rütmilise liikumise osas. Seda on vaja, kui laps soovib kunagi hiljem pillimängu või laulmisega alustada või tantsida, aga ka sportlikes tegevustes. Suurel hulgal spordialadel (näit kergejõustik, pallimängud, võitluskunstid) on eelised inimestel, kes on rütmi osas kogenumad.

Plokkflöödi õppimisel on põhitähelepanu rahulikul ja pikal väljahingamisel. See on rahuliku meele alus. Samuti töötame regulaarselt kehahoiuga. Neile lisanduvad klassikalised muusika õppimisega seotud hüved: mälu areng, kujundliku mõtlemise soodustamine jpm. 

Mängud muusika- ja pilliõppes

noodimäng

Muusikaõpe saab olla väga erinev. Olen õpetajana nõudlik, kuid armastan tulemusteni jõuda läbi mängulise tegevuse. Muusikaõpe läbi mängu on maailmas laialt levinud. Lõpptulemus sõltub siiski juhendajast.

On väga palju meile tuttavaid lauamänge (tsirkus, doomino, memoriin), mida on võimalik kohandada muusika- ja pilliõppeks. Samuti on liikumisega mänge, mis sobivalt kasutatuna arendavad muusikalisi oskusi. Näen, et õpilased armastavad selliseid tunde ja et nad omandavad sellisel teel vajalikud muusika kui keele elemendid ja tehnikad pillimängus. 

Et mäng teeniks muusikaõpet, mitte vastupidi, töötan rühmaga, kuhu kuulub neli kuni kuus last. Siis jõuan ka individuaalselt lapsi juhendada.

Esinemised ja muud ülesastumised

Selgeks saanud lugudest on enamasti saanud väike kontsert-etendus, mida oleme esitanud vanematele, Aruheina ja Peetri lasteadades, Peetri koolis ja ka Mamma Mia stuudio lastele. Vastuvõtt on olnud alati soe ja tänulik. Ja, mis peamine – pillimängijatele endile on selline “esinemine” samuti sobinud. Koolis käimise ja teiste huvitegevuste kõrvalt tegelikult väga palju esineda ei jõuagi.

Osaleme võimalusel alati Plokkflöödiühingu ERTA-Estonia poolt korraldatavates suvekoolides, samuti kevadisel ansamblite päeval Pärnus. Oleme mitmel korral mänginud Harjumaa kirikutes. 

plokkflöödi Saku suvekool 2024

Fotol plokkflöödi suvekool Sakus 2024. aastal. Foto: Anneli Kuusk.

Tund toimub sellel poolaastal ühel korral nädalas, kolmapäeviti kell 16.15-17.00, Peetri koolis, ruumis Moodul 2. Juhendaja on Mari Kalkun. Oodatud on ka lapsevanem või saatja. Palun eelnevalt registreeruda tel 56 941 841. Esimene tund on tasuta.

Individuaaltunnid

Inimene vajab muusikat ja ta on võimeline esitama muusikat. Individuaalsed eeldused selleks on väga erinevad. Rühmatunnid väiksematele lastele ning ansamblitunnid suurematele on enamasti õpilaste lemmikud. Rahuldust pakkuv pillimäng algab siis, kui on võimalik areneda selles, mis kohe välja ei tule. Selleks on individuaaltund.

Individuaaltund on luksus, sest õpetaja aeg on pühendatud vaid ühele inimesele. On inimesi, kes peavad seda ebavajalikuks ja isegi koormavaks. Minu jaoks on individuaaltund pilliõppes loomulik ja vajalik, sest töö pilli kõlaga ning oskuste järk-järguline areng vajavad täit tähelepanu nii õpilaselt kui õpetajalt.

Kui individuaaltundidele on võimalik lisada ansamblimäng, on rõõm ja rahulolu mängust suurim.

Tunnid algajatele ja edasijõudnutele sobivad nii erinevas vanuses lastele kui täiskasvanutele. Lapse tundi on tema vanem kuulajana väga oodatud.

Contrastare muusikaõpetus toetub klassikalisele muusikaharidusele, Euroopa kultuurile ning optimaalsele kehakasutusele (Alexanderi tehnika põhialused).